متن تست

متن تست متن تست

کرونا دندانپزشکی

 پاندمی کرونا ، در تمام بخش های زندگی تاثیر داشته است . به علت نزدیک بودن فاصله کار بین دندانپزشک و بیمار ،پیشگیری از انتقال کرونا هم برای مراجعه کنندگان و هم برای دندانپزشکان بسیار مهم است . در همین رابطه استانداردهای مختلفی تدوین شده .

از اصول اولیه مقابله با کرونا انتخاب مراجعه کنندگان و پرهیز از انجام درمان برای افرادی است که کرونا فعال هستند . برای این منظور اول از پرسشنامه علایم شروع میکنیم .

کرونا دندانپزشکی
کرونا دندانپزشکی

در مرحله بعد با استفاده از تب سنج ، دمای بدن اندازه گرفته میشود تا اگر مراجعه کننده به کلینیک ، عفونت فعالی داشته باشد چک شود .

بعد از آن با استفاده از دستگاه پالس اکسی متر ، درصد اکسیژن شریانی چک میشود که درصد بالای 94% نشان دهنده عملکرد طبیعی ریه و در نتیجه سالم بودن مراجعه کننده از نظر کرونا میباشد .

فلوچارت وزارت بهداشت برای واکنش به علایم و  تب و درصد اکسیژن در زیر مشاهده میشود

کرونا و ضد عفونی هوا

برای کنترل کرونا ، علاوه بر مراحل قبلی ما در کلینیک از 2 روش متفاوت برای پاکسازی هوا استفاده میکنیم

1- اگزاست فن 

2- ضد عفونی هوا با گاز ازون

 

 

راهنمای استفاده از ازون و روش ضد عفونی هوا و محصولات خوراکی و آب با دستگاه ازون ساز => The definitive guide to Ozone

بعد از این مراحل نوبت آماده شدن اتاق دندانپزشکی میرسد که از قدیم ما در کلینیک تمام وسایل برای هر بیمار به صورت بسته بندی شده و یا یک بار مصرف استفاده میکردیم .

مورد نهایی آماده شدن پزشک و دستیاران و پوشیدن ماسک رسپیراتور مخصوص برای کاهش ریسک انتقال ویروس کرونا می باشد . در این زمینه هم راهنمای ویدیویی و هم فایل PDF برای انتخاب ماسک و روش استفاده از آن در زیر آورده شده . لازم به ذکر است که انجمن سلامت و ایمنی شاغلین حرفه ای ( OSHA ) در زمینه استفاده از ماسک و چک کردن هوابند بودن ماسک ، استانداردهای بسیار کاملی دارد که در فیلم ها نشان داده شده .

راهنمای  OSHA  برای استفاده از ماسک رسپیراتوار

آموزش کارخانه 3M آمریکا سازنده  رسپیراتور های نیم صورت و تمام صورت

راهنمای انتخاب فیلتر ماسک رسپیراتوار کارخانه 3M  . فیلتر های مخصوص ویروس ، فیلتر گاز ، فیلتر اسید ، فیلتر ذرات رادیواکتیو و … => 3M Cartridge and filter guideline

راهنمای فارسی انتخاب ماسک و رسپیراتوار و مقایسه خصوصیات هر کدام . راهنمای انتخاب گان . اشتباهات رایج در انتخاب ماسک و گان . تهیه شده توسط دکتر ایزدپناه => راهنمای بالینی انتخاب ماسک رسپیراتوار و گان ایزوله

روش تست هوابندی فیت تست ماسک رسپیراتوار راهنمای OSHA ( انجمن سلامت و ایمنی کارکنان حرفه ای )

روش گذاشتن و برداشتن و تست هوابندی و تست مناسب بودن ماسک رسپیراتوار

پس از انجام تمام مراحل بالا ، اگر به یک نفر مشکوک باشیم و نیاز به بررسی بیشتر باشد ، در محل کلینیک تست سریع کرونا گرفته میشود که در طی 10 دقیقه نتیجه مبتلا بودن درگذشته به کرونا را مشخص میکند .

راهنمای تست سریع  کرونا    19 Rapid test Covid =>

کرونا دندانپزشکی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...
فهرست