متن تست

متن تست متن تست

لیفت لثه

جراحی افزایش طول تاج دندان Crown Length یا لیفت لثه چیست؟

برای نوضیح بهتر ، ابتدا به روکش دندان میپردازیم ، سپس به دلیلی که روکش نیاز به لثه بلند تر دارد و در نتیجه طول دندان باید افزایش پیدا کند  . روکش های دندان ، پروتزهایی به شکل دندان هستند که به دلایل زیبایی و یا به دلیل محکم تر شدن دندان،  بر روی یک دندان طبیعی قرار می گیرند .

روکش ممکن است هنگامی که دندان شکسته یا مقداری از نسج آن به علت پوسیدگی از دست رفته است ، توصیه شود. از روکش می توان برای تکمیل مراحل دندانپزشکی مانند بریج ، درمان ریشه و پوشش روی ایمپلنت  نیز استفاده کرد . روکش ها باید بتوانند محکم روی دندان موجود بچسبند. افزایش طول تاج می تواند به افزایش قدرت چسبیدن روکش به دندان کمک زیادی کند . جراحان دندان با برداشتن بافت لثه و گاهی اوقات استخوان ، باعث افزایش طول تاج می شوند تا سطح بیشتری از دندان را برای یک روکش فراهم کنند . این یک روش معمول است و انجام آن معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد. هدف از روش افزایش طول تاج در مورد دندانهای بسیار پوسیده که نسج کافی از دندان سالم برای نگه داشتن روکش نداشته باشند نیز استفاده میشود . دندان هایی که شکسته یا تحت تأثیر پوسیدگی قسمت زیادی از دندان از بین رفته نیز برای بازسازی دوباره نیاز به افزایش طول تاج دارند .  هنگام جراحی مقدار کمی از بافت لثه و  استخوان نیز در صورت لزوم باید برداشته شود تا دندان با طول کافی برای کار دندانپزشک مشاهده شود . 

افزایش طول تاج

لیفت لثه برای زیبایی :

برخی از افراد به دنبال افزایش طول  تاج دندانهای خوب به دلایل زیبایی هستند .  تا لبخند لثه ای ( gummy smile )  را تغییر دهند که در آن هنگام لبخند زدن لثه در بالای دندان دیده شود. همان تکنیک جراحی لثه وقتی برای تمام دندانهای قدامی ( 4 تا 8 عدد )  استفاده میشود میتواند به برطرف شدن لبخند لثه منتحی شود .

چگونه برای جراحی افزایش طول تاج آماده شویم ؟

جراح دندانپزشک ممکن است روکش موقتی برای شما بسازد  تا زمانی که بتوانید عمل خود را انجام دهید. تاج موقت می تواند در این فاصله از دندان شما محافظت کند . قبل از جراحی ، جراح دندانپزشک یک تاریخچه پزشکی و کلیشه رادیوگرافی اشعه ایکس شما را مشاهده می کنند. . در صورتی که از داروی خاصی استفاده میکنید ، حتما از جلسه قبل به اطلاع برسانید شاید به علت تداخل با جراحی داروهای شما بایستی قطع شود یا داروی جایگزیت استفاده کنید .

جراحی افزایش طول تاج

آنچه در طول جراحی افزایش طول تاج یا لیفت لثه اتفاق می افتد

جراح دندانپزشک در طول یک عمل سرپایی طول طوقه را انجام می دهد. این بدان معناست که پس از آن می توانید به خانه بروید. مدت زمان انجام این عمل بسته به تعداد دندانهایی که به عمل احتیاج دارند و همچنین در صورت برداشتن هر دو بافت نرم و استخوان متفاوت است. اگر روی هر یک از دندان های همسایه خود تاج موقت دارید ، ممکن است دندانپزشک شما آنها را قبل از عمل برداشته و پس از آن جایگزین کند.

بیشتر افراد بی حسی موضعی دریافت می کنند و ممکن است داروی آرامبخش نیز دریافت کنند. متخصص پریودنتال لثه ها را می برد تا آنها را از دندان ها دور کند و ریشه و استخوان را در معرض دید قرار دهد. در بعضی موارد ، فقط باید بافت لثه برداشته شود. سپس جراح قبل از بخیه زدن محل جراحی را با سرم شستشو می دهد. و لثه ها را به هم بخیه می زنند ، و گاهی برای محافظت بیشتر یک پانسمان را روی منطقه قرار می دهند.

پس از از بین رفتن بی حسی موضعی ، مقداری درد احساس خواهید کرد ، بنابراین جراح برای شما مسکن و یک دهان شویه  برای بهبود لثه تجویز می کند.

خطرات احتمالی : با افزایش طول تاج تا حدودی خطر عفونت وجود دارد ، اما بیشتر از سایر جراحی ها نیست. برای جلوگیری از عفونت باید تمام دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل را دنبال کنید. در طول دوره نقاهت اگر سوالی دارید با  کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید. بعد از عمل ممکن است خونریزی در محل جراحی را تجربه کنید و دندان های شما ممکن است به درجه حرارت سرد و گرم حساس باشند. حساسیت با گذشت زمان کاهش می یابد. ممکن است دندان شما بلندتر از دندانهای کنار به نظر برسد و اگر استخوان برداشته شود ، ممکن است دندان کمی لق شود . اگر دندان خود را در آینده از دست دهید ، افزایش طول تاج ممکن است قرار دادن ایمپلنت دندان را برای جراح دشوارتر کند .

روند بهبودی بعد از جراحی افزایش طول تاج  : زمان بهبودی کامل در این روش تقریباً سه ماه است. با این حال ، با بهبود لثه قادر خواهید بود عملکردهای طبیعی خود را از سر بگیرید. فقط لازم است طی دو تا سه روز اول از فعالیت شدید خودداری کنید. یک کار فیزیکی طاقت فرسا ، وزنه برداری سنگین و اعمال سنگین می تواند مانع بهبودی شما شود و باعث خونریزی بیشتر شود. در مورد مشخصات بهبودی خود با جراح خود صحبت کنید. به طور کلی ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

از داروهای OTC یا دارویی تجویز شده استفاده کنید: در دستورالعمل های مراقبت های بعدی ، به احتمال زیاد به شما گفته می شود که در فواصل منظم از ایبوپروفن یا ژلوفن استفاده کنید. پزشک ممکن است آنتی بیوتیک ها و همچنین مسکن تجویز کند .

از کیسه یخ استفاده کنید: استفاده از کیسه روی صورت برای چند ساعت اول پس از عمل می تواند تورم را کاهش دهد. استفاده از بسته یخ به صورت جایگزین ، 20 دقیقه روشن و 20 دقیقه استراحت را دنبال کنید. ممکن است دو روز پس از جراحی به گرمای مرطوب روی بیاورید. از مصرف غذاهای گرم در 24 ساعت اول خودداری کنید: همچنین دهان خود را بشویید . هر دو می توانند خونریزی را طولانی تر کنند. در صورت ادامه خونریزی ، از یک کیسه چای مرطوب یا گاز مرطوب استفاده کنید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه فشار جزئی را به محل وارد کنید.

پانسمان ها را به مدت 7 تا 14 روز بگذارید: پزشک ممکن است در این مدت یک یا دو بار پانسمان را تعویض کند . یا اصلا با توجه وضعیت لثه شما نیاز به پانسمان نباشد .

با دقت مسواک بزنید: فقط در محل هایی که پانسمان اعمال شده است ، به آرامی مسواک بزنید. در مناطق دیگر به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. برای غذا خوردن با طرف مقابل جراحی شده غذا را بجوید .  آن را به مدت 24 ساعت حذف نکنید.

رژیم غذایی با غذای نرم داشته باشید : هنگام غذا خوردن از ناحیه جراحی دوری کنید. همچنین ، هیچ چیز سخت ، شکننده ، اسیدی ، ادویه دار ، چسبناک  نخورید. از آجیل و دانه های کوچک خودداری کنید. به مقدار زیاد مایعات بنوشید. از مصرف الکل خودداری کنید

 از استعمال سیگار خودداری کنید : 7 تا 10 روز اول یا بیشتر از استعمال سیگار خودداری کنید.

از تحریک ناحیه پرهیز کنید: از استفاده از نی و بازی با زبان یا انگشت با محل جراحی خودداری کنید. برای بررسی محل ، لب خود را پایین نکشید ، زیرا فشار می تواند باعث آسیب شود.

پس از جراحی افزایش طول تاج دندان روند بهبودی معمولا سریع است . این روش جراحی یک روش معمول دندانپزشکی است که هم برای اهداف ساختاری و هم برای زیبایی انجام می شود. هنگامی که توسط یک دندانپزشک واجد شرایط انجام می شود ، می توانید انتظار داشته باشید که بهبودی شما به آرامی پیش رود و سلامت و طول عمر دندان های شما را افزایش دهد.

آموزش مسواک

تا بعد از جلسه بعد از عمل جراحی افزایش طول تاج ، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.

از استعمال سیگار خودداری کنید: 7 تا 10 روز اول یا بیشتر از استعمال سیگار خودداری کنید.

از تحریک ناحیه پرهیز کنید: از استفاده از نی و بازی با زبان یا انگشت با محل جراحی خودداری کنید. برای بررسی محل ، لب خود را پایین نکشید ، زیرا فشار می تواند باعث آسیب شود. چشم انداز پس از روش جراحی های دهان به طور مداوم کارآمدتر و مثرتر می شوند. افزایش طول تاج یک روش معمول دندانپزشکی است که هم برای اهداف دندانی و هم برای زیبایی انجام می شود. هنگامی که توسط یک دندانپزشک واجد شرایط انجام می شود ، می توانید انتظار داشته باشید که روش شما به آرامی پیش رود و سلامت و طول عمر دندان های شما را افزایش دهد.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
فهرست