متن تست

متن تست متن تست

معاینات دندانپزشکی در زمان بارداری

 

در دوران بارداری انجام مراقبت از دندان و معاینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید هنگام بارداری به دندانپزشک خود ماه حاملگی را اطلاع دهید تا راهنمایی ها و غربالگری های صحیحی انجام شود. بارداری کل بدن از جمله دهان دندان را تحت تأثیر قرار می دهد. از آنجا که لثه ها و دندان های شما در اثر بارداری با تغییرات هورمونی در بدن شما تحت تأثیر قرار می گیرد ، باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه زیادی داشته باشید.

بارداری التهاب لثه

سطح هورمون پروژسترون باعث افزایش التهاب لثه معروف به التهاب لثه می شود. لثه های شما همچنین می توانند قرمز و متورم شوند به دلیل تغییر سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری. علائم التهاب لثه بارداری معمولاً پس از تولد کودک از بین می رود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال در دوران بارداری یک بیماری دندانپزشکی جدی تر است که برخی از زنان هنگام بارداری آن را تجربه می کنند. این بیماری می تواند در اثر ایجاد عفونت های باکتریایی در مناطق زیر خط لثه رخ دهد. این عفونت می تواند به الیافی که دندان های شما را در جای خود نگه می دارند آسیب برساند. این امر همچنین زنان را در معرض خطر بیشتری برای داشتن نوزادانی با وزن کمتر و تولد زودهانگام مواجه کند .

گرانولومای بارداری

گرانولومای بارداری یک توده مایل به قرمز است که اغلب در امتداد خط لثه فوقانی ظاهر می شود. این قسمت لثه  رشد یافته مایل به قرمز به راحتی خونریزی می کند و می تواند پوسته پوسته شود. این بیماری واقعاً خطرناک نیستند ، اما ممکن است ناخوشایند باشند و بر نحوه غذا خوردن و صحبت شما تأثیر بگذارند. گرانولومای بارداری معمولاً در سه ماهه دوم بارداری اتفاق می افتد و دو تا ده درصد از زنان باردار را درگیر می کند. آنها معمولاً پس از تولد کودک از بین می روند.

دهان خشک

خشکی دهان زنان باردار می تواند ناشی از کاهش بزاق ناشی از تغییرات هورمونی باشد. خشکی دهان می تواند خطر بسیاری از مشکلات دندانی را افزایش دهد. جویدن آدامس بدون قند می تواند به افزایش بزاق شما کمک کند.

فرسایش مینای دندان

تهوع صبحگاهی که باعث استفراغ می شود می تواند منجر به فرسایش مینای دندان شما در پشت دندان های شما شود. این اتفاق به احتمال زیاد با استفراغ بیش از حد طولانی مدت اتفاق می افتد.

در اینجا برخی از کارهایی که می توانید در دوران بارداری برای حفظ سلامت دهان و دندان انجام دهید ، ذکر شده است.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

خوردن غذاهای فراوان که سرشار از کلسیم ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند ، به سلامتی کودک متولد نشده و خود کمک می کند و همچنین از دندان های شما محافظت می کند. از مصرف بیش از حد گوشت و لبنیات خودداری کنید زیرا این مواد می توانند باعث از بین رفتن کلسیم از اسید اضافی مورد نیاز برای هضم آنها شوند.

باید حداقل سه بار در روز و هر بار حداقل دو دقیقه با خمیردندان های حاوی فلوراید مسواک بزنید. همچنین برای کمک به بیماری التهاب لثه در بارداری باید حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید. شستشوی ماه خود با دهان شویه ضد میکروبی مانند آب نمک یا دهانشویه کلر هگزیدین با تجویز دندانپزشک می تواند به از بین بردن باکتری های موثر در التهاب لثه کمک کند. فراموش نکنید که برای مراقبت های منظم دندانپزشکی در طول بارداری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دندانپزشکی در زمان بارداری
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)
Loading...
فهرست