متن تست

متن تست متن تست

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان ( لمینت  های سرامیکی که با نام ونیر سرامیکی نیز شناخته می شوند) پوسته ی نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود. این پوسته ها روی سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می دهند و ظاهری زیبا را برای دندان هایتان به ارمغان می آورند .

لمینیت دندان

لمینت های سرامیکی( پرسلنی ) از ترکیب چند لایه ی نازک سرامیکی تشکیل شده اند که جایگزین مینای دندان طبیعی و لایه ای چسبناک می شوند .

برخلاف تصور عامه براى ساخت لمینیت هاى سرامیکى همیشه نیاز به تراش دندان نیست ودر صورت انتخاب صحیح روش درمانى توسط دندانپزشک متخصص تنها آماده سازى مختصرى جهت نشستن لمینیت ها بدون هیچ آسیبى به بافت طبیعى دندان امکان پذیر است .

آیا لمینت دندان هنگام تراش آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که دندانپزشکتان متخصص ترمیم و زیبایی باشد و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد دندان های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید. دندانپزشک قبل از شروع روند لمینت گذاری، عکس کلی از فک و دهان را برایتان تجویز می کند و دندان هایتان را به طور کامل آزمایش می کند تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان برای نصب لمینت اطمینان حاصل کند. اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت، باندینگ، ارتودنسی، سفید کردن و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید .

مزیت های لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای هر فرد به طور مجزا و شبیه دندان وی ساخته می شود پس تشخیص تفاوت لمینت و دندان طبیعی تقریبا غیر ممکن است. برخلاف دندان های طبیعی، لمینت ها به دلیل اینکه از موادی با تکنولوژی بالا ساخته شده اند در مقابل لکه های چای و قهوه و دود سیگار مقاوم هستند .

لمینت ها می توانند تیره ترین دندان ها را که حتی در برابر دیگر فرآیند های سفید سازی مقاومت کرده اند، بسیار سفید کنند. حتی ممکن است برای مشکلاتی مثل دندان های کج روی هم رفته و فواصل کم دندان ها لمینت پیشنهاد شود .

معایب لمینت دندان

ساخت لمینت های سرامیکی درآزمایشگاه زمان بر است و حداقل یک هفته روند لمینت گذاری را به تاخیر می اندازد .

در صورتی که لمینت ها به درستی نصب شده باشند و عوامل تخریب کننده ی دندان نیز محدود یا از بین رفته باشند، بیمار باید بتواند از لمینت مانند دندان طبیعی اش استفاده کند. با وجود استحکام بالای آنها، ممکن است گاهی شکننده باشند .

لمینت سرامیکی

به واسطه لمینت ها چه مشکلاتی از دندان رفع می شود؟ 

از لمینت ها برای زیبا سازی دندان ها استفاده می کنند . برای اینکه دندان ها را از حالت بد رنگی در بیاورند و آن ها را منظم و فاصله بین دندان ها را رفع کنند از لمینت استفاده می کنند . البته این را هم باید در نظر داشت که برای هر کدام از این مشکلات روش های درمانی دیگری هم دارد که این بستگی به بررسی و صلاح دید پزشک دارد . 

ارتودنسی کنم یا لمینت؟ (کامپوزیت بهتر است یا ارتودنسی)

 این سوالی است که برای خیلی از مراجعین از دکتر نظری مطرح است. جواب این سوال را حتما باید در مشورت با دندانپزشک خود بیابید. اما لمینیت این مزیت را دارد که برای کسانی که انجام ارتودنسی برای آنها غیر قابل انجام است، میتواند برای رفع کجی احتمالی دندانها مورد استفاده قرار گیرد. 

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟ 

کامپوزیت دندان یک متریال در دندانپزشکی است که برای از بین بردن زردی دندان، بدفرمی و ترمیم دندانهای شکسته، پوسیده و ترک خورده استفاده می‌شود و در داشتن لبخندی زیبا و خیره کننده برای شما نقش مهمی دارد .

کامپوزیت دندان در مواقعی که فرد از دندان خود به خوبی مراقبت نکند مثلا اگر به علت مصرف تخمه، مواد غذایی سخت و یا بر اثر برخورد با اجسام سخت لب پر شده باشد، ناقصی‌های دندان را با استفاده از کامپوزیت ترمیم میکنند .  مورد دیگری که از کامپوزیت استفاده میشود برای پرکردن دندان و جایگزینی برای امالگام است زیرا در دهان به دلیل رنگی که دارد ممکن است خیلی مورد پسند نباشد ولی استفاده از کامپوزیت به دلیل همرنگی با دندان بسیار پر طرفدار است .

کامپوزیت دندان در صورتیکه مراقبت مناسب برای آن انجام شود و ضربه نخورد ( مثل عادت تخمه خوردن یا جویدن ناخن ) این روش یکی از  روشهای سریع زیبایی دندان است. دلایل دیگری که در ماندگاری کامپوزیت دندان نقش بسیاری دارد: رعایت بهداشت دهان و دندان،جنس دندان و  رژیم غذایی فرد می‌باشد .

بهداشت دندانها : روش درست تمیز کردن دندان باید توسط دندانپزشک داده شود زیرا اگر تمیز کردن دندان به درستی صورت نگیرد باعث تجمع  میکروبها بین پوسته ونیر و دندان می‌شود و همین امر بوی بد و نامطبوع دهان را در پی خواهد داشت که در نهایت نیاز به تعویض   ونیر در دندان می‌شود

لمینت سرامیکی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
فهرست