متن تست

متن تست متن تست

شماتیک ایمپلنت

شماتیک ایمپلنت دندان  Dental Implant 

ایمپلنت دندان چیست  : برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و… را نیز به وجود می‌آورد. “ایمپلنت دندان” یک  پیچ تیتانیومی است که با فک یکی میشود (جوش میخورد ) . 

فرایند متصل شدن ایمپلنت با استخوان ، بنام osseointegration است . بعد از قرار دادن پیچ در استخوان ایجاد اتصال توسط بدن ، بر روی آن قطعه ای به نام اباتمنت (abutment) قرار داده میشود که روکش دندان بر روی آن چسبیده میشود .

ایمپلنت دندان

شماتیک ایمپلنت دندان

امروزه کاشت ایمپلنت برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، بسیار رواج پیدا کرده است و ما در کلینیک سلامت آفرین انواع مختلف درمانهای ایمپلنت و پیوند استخوان و جراحی سینوس و ساخت روکش های ایمپلنت و ساخت پروتز هیبرید متکی بر ایمپلنت را انجام میدهیم . همچنین ایمپلنت در افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند، نیز کاربرد دارد. کلمه ایمپلنت به خودی خود به معنای قرار دادن جسم خارجی یا بافت زنده در دهان است. ایمپلنت ماده ایست معمولا از جنس تیتانیوم و یا الیاژهای آن که با جراحی در داخل استخوان باقی مانده بیمار به عنوان زیرساخت پروتز دندانی قرار داده می شود. ایمپلنت دندانی با بهترین عملکرد و کمترین عوارض با هدف بازسازی، عملکرد، قدرت تکلم، ظاهر و … به کار برده می شود.

ایمپلنت های دندانی – استاندارد جدید در دندانپزشکی در دنیا :

دندان از دست رفته یک مشکل آشکار دندان است و اغلب وقتی دهان خود را برای صحبت کردن ، غذا خوردن یا لبخند باز می کنید ، قابل مشاهده است. ممکن است به علت فضای خالی دندان از دست رفته احساس ناراحتی داشته باشید و احتمالاً بر اعتماد به نفس ، کیفیت زندگی و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد . دندان های از دست رفته عادات غذایی ، گفتار و ظاهر را به خطر می اندازد. این وضعیت همچنین منجر به از دست دادن استخوان در فک ، جابجایی غیر طبیعی سایر دندان ها می شود. 

دندانهای از دست رفته باعث جمع شدن استخوان فک می شوند (اصطلاحاً تحلیل می شود) ، استخوانهای گونه به سمت داخل فرو می ریزند ، بینی افتاده و به سمت پایین قرار می گیرد و خطوط و چین و چروک ها را افزایش می دهد – همه اینها به پیری زودرس می افزایند

مزایای ایمپلنت نسبت به روکش بریج ( پل بین دندان )

درمان ایمپلنت دندان مزایای بسیاری نسبت به سایر گزینه های درمانی سنتی دارد. گزینه های سنتی معمولاً نیاز به تراش دندان های مجاور برای بریج یا محکم کردن دندان مصنوعی جزئی به دندان های مجاور طبیعی دارد که در نهایت می تواند دندان های طبیعی را شل کرده و به خط لثه آسیب جدی برساند. با کاشت دندان ، چنین اقدامی لازم نیست ، بنابراین تحت تأثیر مشکلات مرتبط با دندان های جایگزین سنتی قرار نمی گیرید. ایمپلنت درمانی مستقل از بقیه دندانها است و حتی اگر روزی دندانهای کناری را هم از دست بدهید ، باز ایمپلنت سر جای خود باقی میماند .

کاشت دندان – ایمپلنت چند درصد موفقیت آمیز است؟

کاشت دندان بسیار موفقیت آمیز است. با بیش از شش دهه تجربه بالینی در دنیا و بیش از 50 میلیون بیمار که در دنیا ایمپلنت دندان و ایمپلنت های ارتوپدی دارند ، آمار تایید می کند که ایمپلنت های دندانی 95٪ موفقیت دارند . آنها یک راه حل دائمی هستند که می توانند برای دهه های آینده ادامه داشته باشند. با استفاده از آخرین فن آوری ها و پیشرفته ترین تکنیک ها ، شما می توانید ایمپلنت های دندانی را سریعتر و با کارآیی بیشتر از هر زمان دیگری در کلینک سلامت آفرین دریافت کنید.

اولین قدم در کاشت ایمپلنت:

در مرحله اول می بایست بیمار ویزیت شود و شرایط دندان و لثه او به دقت بررسی شده و طرح درمان مناسب با شرایط دهان و دندان برای او انتخاب شود. در این مرحله تعداد، اندازه و البته محل دقیق ایمپلنت دندان مشخص می شود. در این مرحله عموماً فرد مورد معاینه دقیق قرار می گیرد و در صورت نیاز عکس سی تی اسکن از فک گرفته میشود . پس از تأیید موارد مورد نظر دندانپزشک ، کاشت دندان در استخوان فک آغاز می شود .

مرحله دوم قرار دادن پایه فیکسچر ایمپلنت :

به طور کلی ایمپلنت دندان یک پایه می باشد که به شکل پیچ بوده و از جنس تیتانیوم است، در این گام دندانپزشک لثه فرد را باز میکند و استخوان فک را آماده قرار دادن پیچ فیکسچر می نماید. تیتانیوم به جنس بدنه استخوان فک بسیار نزدیک می باشد و در زمانی کم شروع به سازگاری و استخوان سازی می نماید. این روال به این صورت است که پایه وارد شده با استخوان مجاور شروع به استخوان سازی می نماید و در نهایت همچون یک ریشه محکم دیده می شود. در صورت نیاز در این مرحله پیوند لثه و پیوند استخوان برای بازسازی بافت های از دست رفته انجام میشود . پس از کاشت ایمپلنت می بایست لثه بخیه شود، در این قسمت اغلب دارو نیز تجویز می شود . 

کل مرحله جراحی معمولا کمتر از 20 دقیقه طول میکشد و به علت اینکه محل کاملا در شرایط استریل نگه داشته میشود و به علت تجربه پزشکان کلینیک در مورد درمان ها ، درد و ناراحتی بسیار کمی خواهد داشت . اغلب افراد اعلام میکنند که درد بعد از کار از کشیدن همان دندان ، بسیار کمتر بوده و یا اصلا درد نداشته و نیاز به مصرف مسکن هم نداشتند .

گام آخر بعد از 2-4 ماه از جراحی ایمپلنت :

در این مرحله می بایست قالب گیری صورت پذیرد و در واقع این مرحله مربوط به تاج دندان است. نوع پروتز انتخاب شده در این مرحله اغلب متفاوت بوده و می تواند متحرک و یا ثابت باشد. در این مرحله در صورت نیاز روکش موقت هم ساخته میشود پس از ساخت تاج دندانی در لابراتور نوبت به قرار گرفتن تاج دندانی بر روی ایمپلنت می باشد.

. ایمپلنت دندان یک درمان دایمی تلقی می شود اما این موضوع مستلزم رعایت بهداشت و مواردی است که پزشک به بیمار می گوید. توجه نمایید که ایمپلنت دندان یکی از روش های قطعی در درمان بی دندانی بوده و شامل کل دندان ها می شود و محدودیتی نیز فراهم نخواهد بود. از این رو به دندان های مجاور هیچ آسیبی نمی زند. مراجعات منظم به دندانپزشک سبب می شود که از مشکلات عدیده ای در این خصوص جلوگیری شود. شما می توانید این روش را که یکی از بهترین جایگزین ها برای فضای خالی دندان میباشد انجام دهید و زیبایی و کارآیی دندانها را دوباره بدست آورید .

هزینه کاشت دندان ایمپلنت چقدر است؟

هزینه کاشت دندان متفاوت است زیرا فاکتورهای مختلفی را شامل می شود ، از جمله تعداد دندان های تعویض شده و تعداد ایمپلنت های دندانی مورد نیاز برای حمایت از دندان های جایگزین جدید . برخی از اقدامات اضافی ممکن است قبل از قرار دادن ایمپلنت های دندانی شما برای اطمینان از سلامتی طولانی مدت لبخند جدید مورد نیاز باشد . هنگامی که پرونده شما را بررسی کردیم و نیازهای خاص شما را تأیید کردیم ، می توانیم هزینه مشخص تری را برای شما فراهم کنیم. موارد کاشت دندان برای هر بیمار متفاوت است. 

 هنگام مقایسه هزینه ها در مراکز مختلف ، مطمئن باشید که قیمت تمام قسمت های ایمپلنت به شما گفته شود نه فقط یک مرحله که بعد باید برای ادامه کار به یک کلینیک دیگر مراجعه کنید ( هزینه کامل شامل جراحی پایه ایمپلنت و پیوند استخوان و لثه در صورت نیاز ، اباتمنت و روکش دایمی دندان است ) . بسیاری از کلینیک ها فقط بخشی از درمان را پیشنهاد می دهند. قیمتی که در زیر مشاهده می کنید برای تمام قسمتهای کاشت دندان تک دندان است .

هزینه یک کاشت تک در سال 2021 در کشور آمریکا معادل 5155 دلار بدون پیوند استخوان و 5924 دلار با پیوند استخوان است. این هزینه شامل تمام اجزای کاشت دندان می شود.  

  2578 دلار – کاشت

1200 دلار اباتمنت سفارشی

1،377 دلار – تاج

769 دلار – پیوند استخوان

مجموع: 5924 دلار

البته در ایران و در کلینیک سلامت آفرین با هزینه بسیار کمتر و در حدود 500 دلار تمام مراحل انجام میشود که برای اطلاعات بیشتر با حسابداری تماس بگیرید .

5/5
فهرست